dijous, 29 d’octubre del 2009

TASCA 2: CONEIXEM EL CURRÍCULUM REAL DEL CENTRE.

Tasca 2: CONEIXEM EL CURRÍCULUM REAL DEL CENTRE.

La finalitat d'aquesta tasca és aconseguir tenir una visió del currículum real.

• Reflexió sobre els resultats obtinguts a la graella de registre d'accions formatives.

.Una vegada exposades les diferents accions formatives duites a terme en un dia escolar, la conclusió ha estat
1. Que es realitzen més o menys el mateix nombre d'exercicis que
d' activitats. Ara bé, als cicle superiors, es duu a terme un nombre més elevat d'exercicis, especialment en les àrees que utilitzen llibre de texte i on el treball d'aula gira entorn a aquest material. Tot i que també es realitzen activitats més obertes, especialment en les àrees de llengua.
A les àrees que no s'utilitza llibre de texte, és més freqüent la
realització d'activitats.

2. Accions formatives considerades tasques, se'n realitzen poques en un dia qualsevol, però sí que es realitzen al llarg del curs a nivell general del centre . Nosaltres entenem com a tasques aquelles on hi forma part tota la comunitat educativa i que requereixen feina en equip. Aquestes tasques van, des de la recollida selectiva de residus i el seu abocament als contenidors pertinents del poble, com l'organtizació de festes (la rueta, l'entrega de cartes al "Patge Reial",el recital de nadales, la festa de fi de curs …), participació en la trobada d'escoles mallorquines, la participació en concursos ( confecció cartell de la rua de Felanitx, cartell de la Pujada a Sant Salvador, cerca un nom per un animal de Marineland…), el cultiu , recollida i venta de productes de l'hort, etc.

• Reflexió sobre la segona classificació, per identificar quina competència básica treballam amb cada una de les accions formatives.
Una vegada exposades les diferents competències bàsiques treballades a les difents accions formatives, ens hem adonat de:

1. La necessitat de determinar amb més exactitud el que consideram com a treball en competències, per saber quan i com treballam competències.

2. Hem observat que la competencia lingüística es treballa a diari i en totes les àrees,les altres competències es treballen més en funció de les àrees o matèries.
La competència digital es sol treballar només dins l’horari d’informàtica, i no ha coincidit en les activitats observades en aquesta ocasió.

3. El treball de les CB 7 i CB8 ,des de un òptica molt crítica ens plantejam si realment les treballam . Ara bé ,des d’una altra òptica,més positiva , pensam que la majoria d’accions estan destinades a aconseguir aquest autonomia, i a que els alumnes aprenguin a aprendre.

4. La CB5 Social i ciutadana, es treballaria més quan realitzam tasques a nivel de centre.



• Nova proposta sorgida a partit d'aquesta tasca:

Al finalitzar aquesta sessió, s'ha propasar realitzar un projecte comú de centre, on hi participin tots els nivells. Donant així continuïtat, al treball del curs passat en que es dugué a terme, un projecte sobre "els aliments"..

2 comentaris:

  1. Feim bona feina, ànim i que surtin bones idees! A veure si trobam temps per dur-les endavant.

    ResponElimina
  2. Molt bé, Molt bé. Una monada de bé, que bé que bé, que massa bé... OHHHHHHHHHH!

    ResponElimina