dijous, 15 d’octubre del 2009

TASCA 1. VALORACIÓ DEL CLIMA DEL CENTRE.

TASCA 1. VALORACIÓ DEL CLIMA DEL CENTRE.

  • QUINA INFORMACIÓ NECESSITARÍEM SOBRE LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES?

Què són?

Quines són?

Com aplicar-les?

Quina relació tenen amb els nostres objectius.

Quin canvi representen?

Com aplicar-les dins l’aula?

  • QUINES SENSACIONS TENIM DAVANT EL REPTE QUE SUPOSA L’INCORPORACIÓ DE LES C.B ALS DISSENYS I QUÈ SUPOSARÀ PER ALS CENTRES?

S’ha parlat molt d’organització més que de sentiments.

Però els sentiments que han sorgit han estat: angoixa, dubte, molta de feina, novetat il.lusió, sensació de canvi positiu.

  • SI LA INCORPORACIÓ DE LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES AL DISSENY CURRICULAR TÉ ÈXIT, QUINS CANVIS POSITIUS SE PRODUIRAN EN EL CURRÍCULUM REAL?

Aprenentatges més significatius, més interraclació entre les diferents àrees, més concreció, més apropament a la realitat, aprenentatges més funcionals, alternativa d’ensenyament, continuïtat, nins/es més competents.

  • CONSEQÚÈNCIES NEGATIVES QUE HI PODRIA HAVER ALS CENTRES:

Nou fracàs, desmoralització, pèrdua de temps, visió social crítica, manca d’esforç de l’alumnat, tornar a començar.

  • QUINES NOVES IDEES O NOUS CONCEPTES PODEM APORTAR?

Teball per projectes, centres d’interès, reflexió en la pràctica educativa, motivació, deixar de banda els llibres, utilització de les TIC.

  • COM ENS ORGANITZAREM PEL CANVI?

Amb menys feines burocràtiques per atendre, gaudir de més temps per preparar material, per formar-mos, treballant en equip, disseny d’activitats, participar de l’autoavaluació i del debat.

La reflexió final seria, que el claustre veu necessari un canvi, per anar evolucionant, al ritme que ho fa la societat(noves tecnologies, interessos dels alumnes d’avui en dia...),però que es necessari tenir clar com fer-ho, fins a quin punt hem de canviar, ja que això suposa molta feina , requereix molt de temps i dedicació. A més els canvis sempre suposen un repte que pot crear certa inseguretat , angoixa, al mateix temps que una dosi d’il.lusió .

En aquests canvis també hi ha de participar l´administració educativa facilitant al professorat les eines adients per a afavorir la realització de la tasca (Formació).


2 comentaris:

  1. Molt bé!!! Nines i nin, sou molt aplicades/t. Aprofitau molt bé les sessions. Enhorabona!!! Seguiu així.

    ResponElimina
  2. Així m'agrada genteta, com ses formiguetes totes enfeinadetes (en Guillem enfeinadet)!!!

    ResponElimina